Inteligenţa artificială (IA) duce experienţa consumatorului la un alt nivel şi îi economiseşte timpul, în primul rând. Acest tip de software este capabil să înţeleagă şi să răspundă solicitărilor comsumatorilor şi este dovada progreselor şi caracterului tot mai practic al inteligenţei artificiale care va continua să se manifeste în anii următori.
Potrivit celor de la Bloomberg, fondurile de investiţii au finanţat start-up-urile din zona inteligenţei artificiale cu peste 300 de milioane de dolari doar în 2014; iar până în 2020 inteligenţa artificială ar urma să devină o piaţă de peste 20 de miliarde de dolari.
Industrii care se bazează pe Inteligența Artificială
Această tendință a evoluat uimitor de repede, iar astăzi avem programe care imită modul în care creierul uman funcționează. Programele informatice actuale numite „rețele neuronale”, inspirate de funcționarea neuronilor biologici, pot recunoaste vocea umană sau obiecte, având la dispoziție o vastă serie de exemple cu care face asociații. De exemplu, DeepCoder este un proiect condus de Microsoft şi de Universitatea Cambridge, care are ca scop utilizarea tehnicilor de învăţare pentru a imita reţeaua neuronală a creierului. Acest program poate identifica viruşi sau obiecte într-o anumită fotografie. Ar putea, de asemenea, să mute fotografii dintr-un fişer în altul şi în acelaşi timp să modifice dimensiunile.
Dar inteligența artificială nu este folosită doar în IT. Și în medicină se fac progrese în direcția aceasta, mai ales pentru literatura de specialitate, începând cu scanarea de materiale până la identificarea articolelor care prezintă interes pentru problema în cauză. Această parcurgere rapidă a studiilor de specialitate ajută echipele de cercetare să treacă la etapa de experimentare într-un timp foarte scurt.
Se pare că și domeniul legislativ adoptă asemenea programe. Un proiect recent este cel creat de ROSS Intelligence, care a semnat contracte cu mai multe firme de avocatură după ce a dezvoltat un program bazat pe inteligenţă artificială care poate uşura munca avocaţilor. Ross rezolvă aproape instantaneu partea de cercetare dintr‑un dosar, nemaifiind nevoie ca membrii baroului să caute prin cărţile de drept.
Regăsim inteligența artificială și în publicitate și oferă posibilitatea de a pune la dispoziția consumatorilor recomandări axate pe preferințele lor. De exemplu, recomandările de pe Netflix sunt furnizate pe baza a ceea ce învață platforma despre utilizator. Și Amazon folosește inteligența artificială pentru consumatorii săi. Poate defini astfel, cu o precizie foarte mare, trăsăturile de shopping ale clientului și îi poate furniza sugestii de brand, gamă de preț, produse care i s-ar potrivi.
Cu ce vine nou IA în industria e-commerce
Inteligența artificială se găsește acum și în e-commerce, unde se bazează foarte mult pe date. În ultimele 9 luni ale anului s-au adunat date mai mult ca în toată istoria omenirii. Specialiștii în IA și e-commerce menționează trei tendințe în industria de retail care încep să dezvolte din ce în ce mai mult. În cele ce urmează, le vom enumera pe fiecare în parte și le vom dezvolta.
Unul dintre punctele forte ale IA este că poate comunica cu utilizatorul prin diferite canale, unul dintre ele fiind recunoașterea vocală. Cu ajutorul mecanismului de învățare și a adaptării comportamentale umane, IA ar putea acționa cu ușurință ca un interlocutor real. Acest lucru afectează procesul de comunicare într-un mod pozitiv pentru că efectuează o gamă largă de sarcini care pot fi rezolvate rapid și precis. Google și Microsoft au introdus căutarea prin voce, ceea ce face acest proces mult mai complex.
În zilele noastre toate dispozitivele care pot avea o cameră și acces la internet transformă căutarea vizuală inteligentă într-un fenomen inevitabil. Cu ajutorul IA se pot încărca doar fotografii, iar motoarele de căutare vor căuta magazinele online care vând articolul dorit. În plus, există posibilitatea de a vedea toate opțiunile. Magazinul Neiman Marcus a încheiat un parteneriat cu Slyce pentru a oferi aplicația “Snap. Find. Shop.” Cu ajutorul acesteia, se pot fotografia în format 3D obiectele și se vor primi produse compatibile aflate în catalogul Neiman.
IA a creat și asistenți virtuali de cumpărături care ar putea fi chiar mai buni decât cei reali. Ei nu pot avea stări și nu pot uita nimic. IA deține mult mai multe date despre preferințele oamenilor și poate funcționa și gândi mai repede. De exemplu, North Face și Taco Bell au încercat deja instrumentele de cumpărături IA, sporindu-și astfel afacerea.
În total 6.8 milioane de români au făcut cumpărături online de peste două miliarde de euro în 2016. Dacă luăm în considerare faptul că până în 2019 vor fi peste 2 miliarde de cumpărături online pe an, atunci vom ajunge la concluzia că tehnologiile IA vor fi destul de importante într-o afacere. Observăm că multe din branduri își implementează deja singure astfel de programe, iar ca să supraviețuiască într-un astfel de mediu competitiv și celelalte branduri vor fi determinate să urmeze tendințele din piață.
În ce stadiu vom ajunge cu dezvoltarea unor asemenea programe? Noi vă vom ține la curent cu noutățile din acest domeniu. Așteptăm părerile și comentariile dumneavoastră pe pagina noastră de Facebook.
Sursă foto: Pexels.com
Copyright © 2020 Webland
Copyright © 2020 Webland